Økonomikontoret

Økonomikontoret har 3 årsverk. 

Økonomifunksjonen i kommunen er sentralisert og samlet under denne seksjonen. Vi yter derfor service både internt i kommunens organisasjon, og eksternt overfor kommunens innbyggere og andre.

Hovedoppgavene våre består av:

Budsjett- og regnskapsoppfølging:

  • Kontroll, avstemming og bokføring av kommunens regnskap
  • Kontroll, avstemming og bokføring av regnskap for kommunalt foretak
  • Periodisk rapportering av regnskap/budsjettkontroll
  • Opplæring og intern support på økonomisystemer

Skatteoppkreving:

  • Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunen har hatt.
  • Skatteetaten vil med dette få et helhetlig ansvar for fastsetting, innkreving og kontroll av skatter og avgifter. Etter 1. november 2020 er det ikke lenger skatteoppkrever (kemner) i kommunen.
  • Oppgavene som ble overføret til Skatteetaten er blant annet behandling av restskatt, skattepenger til gode, tilleggsforskudd, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, motregning og utleggstrekk knyttet til skattekrav, skatteattester og konto-/saldoutskrift for skatt og avgift.

Kommunal fakturering:

  • Utstedelse av kommunale avgifter og krav
  • Oppfølging av kundereskontro og tvangsinnfordring av kommunale avgifter og krav

Kassererfunksjon:

  • Alle utbetalinger og innbetalinger fra/til kommunens bankkontoer og kommunekasse
  • Alle utbetalinger og innbetalinger fra/til skatteoppkreverens bankkonto/skattekasse

Saksbehandling:

  • Saker av økonomisk/finansiell art
  • Sekretariat for låneutvalg (startlån)

Kontaktinformasjon:

Hasvik kommune - Rådhuset
Fjellveien 6, Postboks 43
9593 BREIVIKBOTN

Sentralbord: 78 45 27 00
Telefaks: 78 45 15 08

Kontaktinformasjon

Tittel Navn Telefon
Økonomileder    
78 45 27 11
Konsulent

Unn T. Andersen

78 45 27 12
     

 

application/octet-streamEksterne lenker

Statlig informasjon