Kommunal bolig
Generelt om tjenesten
Beskrivelse
Noen vil ha problemer med å komme seg inn på boligmarkedet eller å bli boende i den boligen de har. Kommunen har et ansvar for å bidra til at alle har et godt og trygt sted å bo, og Nav skal medvirke til å skaffe boliger til de som ikke greier det på egen hånd.
Målgruppe
Vanskeligstilte
Kriterier/vilkår
Kommunen vil vurdere hva slags type bistand den enkelte har behov for og hvilke alternativer som finnes.
Pris for tjenesten
Utleiepriser for boliger, garasjer, møbler og refusjoner for sentralfyrBrosjyrer, dokumenter, kart og lignende
Om det å bo i Norge - på ti ulike språkBoligsosial handlingsplan 2008 - 2012
Lover og retningslinjer
Skjema
Kommunal bolig - søknadSaksbehandlingstid
Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.
Klagemulighet
Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til kommunens egen klagenemnd, som avgjør om klagen skal tas til følge.
Kontaktinformasjon
Kontaktavdeling
Avdeling: | Sentraladministrasjon |
Telefon: | 78 45 27 00 |
Epost: | post@hasvik.kommune.no |
Postadresse: | Postboks 43 9593 BREIVIKBOTN |
Besøksadresse: | FJELLVEIEN 6 9593 BREIVIKBOTN |
Kontaktpersoner
Navn: | Odd Michelsen |
Tittel: | Konsulent |
Telefon: | 78 45 27 03 |
Epost: | odd.michelsen@hasvik.kommune.no |
Andre opplysninger
Oppdatert: | 2018-08-17 10:42 |
Gyldig fra | 2018-08-01 |
Gyldig til | 2020-12-31 |